Jeg siger hallo!

Jeg elsker mit job. Det er sådan, at jeg står op om morgenen, og er glad, når jeg skal møde tidligt. Hvis jeg skal møde lidt sent, kan jeg blive lidt sur. Jeg er ansat i et kundeservicecenter, hvor jeg laver telefonpasning for virksomheder.

Elsker jobbet

Det lyder som et job, mange vil hade. Men jeg elsker det. Jeg holder af at tale med forskellige mennesker, og jeg holder af at hjælpe dem. Jeg er god til mit job. At jeg er blevet kåret som månedens telefonpasser 4 gange i løbet af det sidste år, fortæller mig, at jeg kan tale med folk.
Det kan godt være stressende at skulle passe telefonen for mange forskellige firmaer på samme tid. Men jeg har lært at høre efter, når folk ringer op. Og så længe jeg kan følge med, mht. hvilken af vores kunder jeg svarer på telefonen for, så er det ikke et problem at svare deres kunder. Der er tre forskellige typer: Én kunde vil vide noget om et produkt.

En anden kunde vil klage over et produkt eller bare have at vide, hvor lang tid det tager, før produktet når frem til ham eller hende. En tredje vil booke et møde eller en samtale. I enkelte tilfælde vil en kunde måske have vejledning til, hvordan man gør et eller andet – fx blokere en bestem funktion på den nye mobiltelefon.

Lyt og forstå

Når man har lært at lytte til kunden, så er det nemt at få ham eller hende til at blive glad og eventuelt købe noget. Mit job er jo at lytte og give gode råd, så livet gøres nemmere for vores kunders kunder. Jeg har nemt ved at tale med mennesker. Sommetider kan jeg simpelthen bare høre, at de ringer op, fordi de bare lige skal af med noget energi eller en frustration. De får så afløb for overskuddet eller frustrationen, når jeg taler med dem. Hvis de er sure og gale, så får jeg altid vendt deres humør til at være godt. Telefonpasning er lige mig.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*